Verso fine 2010, è sbarcato sul market il primo gioco che sfruttava il motore grafico Unreal Engine. Esso si chiama Dungeon Defenders ed oggi 19 Gennaio 2011 riceve un importante update.

La notizia però più interessante, è che per festeggiare la versione 2.01 di Dungeon Defenders il gioco è stato scontato SOLO per oggi 19 Gennaio 2011 a 0,99$ (0,73€) mentre il suo prezzo iniziale era di ben 4,99$ un’offerta quindi imperdibile per acquistare uno dei games più belli disponibili su Android.


I requisiti di sistema minimi sono però:

  • 512 MB RAM (256 free at runtime)
  • GPU capable of OpenGL ES 2.0
  • Android 2.1
  • 800 Mhz CPU or greater recommended
  • SD card with at least 600 MB free storage

E di conseguenza i dispositivi consigliati su cui installarlo:

  • Best: All Tegra 2 Based Devices
  • High-End: Nexus S, Samsung Galaxy Tab, Samsung Galaxy S phones
  • Mid-Range: T-Mobile G2, Droid X, Droid 2

Di seguito vi mettiamo il trailer del gioco, la lista delle modifiche apportate da questo grande aggiornamento e per ultimo il barcode per cercarlo immediatamente sul market e scaricarlo.

New Features:

  • Chase Camera which allows for a true third-person, console-like experience
  • GameSpy support for direct cross-platform iOS-Android game play.
  • iOS 3.2+ support (issues on jailbroken 4.1 devices*)
  • Performance Scaling Options (iPhone 4 users can set this to max for the best graphics!)
  • iOS custom background music support
  • New tutorial video, explaining the game in only a minute
  • Familiars (pets) re-added into the game

New Content:

  • Max item level raised to 15 and max character level raised to 70
  • New item drop types
  • New campaign level and challenge mission for high-level heroes
  • Cross-platform leaderboards

Game Fixes:

  • Eliminated low cap on speed stat. and changed some related calculations
  • INSANE difficulty is much, much harder
  • Rebalanced item drops to make super items harder to get
  • Fixed levelling & item farming exploits
  • Improved voice chat stability
  • Eliminated many GameCenter & iOS related crashes
  • Large performance boost due to media and code optimization
  • Rebalanced item value ramp
  • Replaced on-screen pause button with character button which allows for fast-healing
  • Moved pause button into character sub-menu
  • Lots of minor bug fixes, etc.
  • Items now have a level req

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