Square Enix è notissima per i giochi prodotti nel passato: primo fra tutti è Final Fantasy, saga che ha avvicinato moltissimi al mondo dei videogiochi e dei JRPG, ma notevoli sono anche Chrono Trigger, Kingdom Hearts e vari altri titoli (sono davvero troppi i bei giochi pubblicati per ricordarli tutti!). A quanto pare, il momento di passare da PC e console al mondo mobile è giunto anche per la software house giapponese. Square Enix ed Epic Games, che è il publisher dei titoli Square in Nord America, hanno annunciato con una conferenza congiunta a Los Angeles, in occasione dell’E3, i propri piani per il rilascio del gioco Demon’s Score. In uscita durante l’estate di quest’anno, il gioco si ripromette di ridefinire gli standard grafici in ambito mobile.

Demon’s Score è un action game che sfrutta l’Unreal Engine 3 Mobile per produrre grafica 3D di altissima qualità con un’interfaccia ottimizzata per smartphone e tablet, e può contare su una colonna sonora di primo piano (come da tradizione Square) composta da alcuni dei più rinomati artisti giapponesi tra cui Kohei Tanaka (che ha già composto le musiche di Tekken) e Yoko Shimomura (Kingdom Hearts). La versione Android sarà ottimizzata per NVIDIA Tegra 3 e sarà introdotta dalla TegraZone.

La storia del gioco verte su Serenity, una ragazza del college come tante altre. Un giorno il padre scompare, e lei va ad indagare nei laboratori dove lavora. L’inferno si scatena quando mette le mani su Demons’ Score, un programma misterioso che le consente di essere posseduta da demoni di vario genere. Non si sa dove sia finito il padre e cosa sia Demons’ Score, quindi attendiamo il rilascio per svelare questo mistero! Se Square mantiene la sua tradizione, questo gioco si preannuncia davvero interessante.

Taka Kawasaki, di Epic Games, ha affermato che “mi sento davvero onorato di aver avuto la possibilità di supportare con l’utilizzo dell’Unreal Engine 3 lo sviluppo di questo titolo ambizioso, nel quale l’incontro di azione, ritmo, personaggi attraenti e una storia intrigante portano un affascinante risultato.”

Migliorie esclusive per Tegra sono:

  • Effetti di bloom avanzati: il bloom è una tecnica grafica che fa sì che le zone illuminate “invadano” ciò che c’è intorno. Rende la scena maggiormente realistica e dà ai personaggi più profondità.
  • Illuminazione dei bordi avanzata: l’illuminazione dei bordi è l’effetto di quando il personaggio è illuminato da dietro e la luce è diffusa tutto intorno a lui come un alone. Questo migliora il modo in cui si può presentare drammaticamente un personaggio.
  • Ombre dinamiche: le ombre si muovono come il personaggio, creando un effetto simile alla vita reale.
  • Profondità di campo: una tecnica che consente di portare il fuoco sul personaggio e di sfocare ciò che c’è davanti e dietro a lui. Rende il gioco più realistico e coinvolgente.
  • Texture ad alta risoluzione: si usano render a risoluzione due volte più alta rispetto ad altre versioni, rendendo l’immagine complessiva più definita e di migliore qualità.

Viste le premesse, non possiamo non dire che siamo davvero impazienti di poter provare questo gioco!

 

 

[spoiler title=”Comunicato stampa”]Press Release
SQUARE ENIX CO., LTD
Epic Games, Inc.

Square Enix, Inc., the publisher of SQUARE ENIX® interactive entertainment products in North America, Epic Games, Inc. (Headquarters: Raleigh, NC, CEO: Tim Sweeney) have achieved the ultimate level of visual quality on a smartphone and tablets with DEMONS’ SCORE, a title for Android-based mobile devices and iOS-based devices currently under development by SQUARE ENIX, who plan to release the title in summer 2012.
DEMONS’ SCORE is a breakbeat action game that seamlessly fuses music and battles. The title has been developed using Epic Games’ Unreal Engine 3 to produce high-quality 3D graphics and a user interface optimized for smartphones and tablets. What’s more, the soundtrack has been composed by a number of musicians renowned in the Japanese music industry including Kohei Tanaka, known for his work on the Tekken and Taiko Drum Master series, and Yoko Shimomura, whose accomplishments include work on the Kingdom Hearts series. This delivers thrilling touch-based gameplay through a mind-blowing fusion of stunning 3D graphics and music created by hit songwriters.
The Android version of the title will be optimized for NVIDIA® Tegra® 3 processors and featured in TegraZoneTM, NVIDIA’s free app that showcases the best games optimized for the Tegra processor. Tegra 3 delivers console quality graphics – with exceptionally smooth gameplay and beautiful visual quality – on mobile devices with the world’s only 4-PLUS-1TM quad-core mobile processor, including a 5th battery-saver core.
DEMONS’ SCORE will also be playable on demonstration units in the SQUARE ENIX booth at this year’s E3 Expo, to be held in the U.S. from June 5.

DEMONS’ SCORE offers an unprecedented fusion of music and battles delivered in stunning 3D graphics. Look out for this upcoming title due summer 2012.

STORY
Serenity is just your average college girl, but when her father goes missing, she sets out to find him at the lab facility where he works. All Hell breaks loose when she lays hands on the Demons’
Score, a mysterious program that allows her body to be possessed by various demons. Where did her father disappear to? What’s the mystery behind the Demons’ Score? Serenity’s battle
begins with the thunderous tunes of Hell!

Product Summary
SQUARE ENIX
Producer
Takashi Tokita
The core concept of Demons’ Score was to create an entirely new genre for worldwide release with engaging and visceral gameplay. The Epic GamesTM Unreal® Engine 3 was absolutely
essential in realizing that goal and achieving such a stunning level of quality on the smartphone platform. The AndroidTM version was built in direct partnership with NVIDIA, whose technical
cooperation made successful development possible. The performance of their Tegra technology allows for an HD version with graphics rivaling those of a console game, as well as a smooth,
enjoyable gameplay experience. Look forward to the release of Demons’ Score this summer, 2012!

About the Unreal Engine

Developed by Epic Games, the award-winning Unreal Engine is known for its cutting-edge graphics, best-of-breed tools and scalability across multiple platforms. Unreal Engine 3’s highly mature toolset and content pipeline consistently evolve along with its advanced mobile features, multi-core processor support, optimizations for numerous platforms and massive world support.
Unreal Engine 3 is designed to accelerate developers’ productivity for computer and video games, mobile games and applications, training simulations, 3D visualizations, digital films and animated entertainment. Integrated with two dozen leading middleware technologies, Unreal Engine 3 holds more than 20 technology awards, including eight Game Developer Front Line Awards and four Develop Industry Excellence Awards. Additional information on the Unreal Engine can be obtained at http://www.unrealengine.com.

Epic Games Japan
Territory Manager
Taka Kawasaki
I feel very honored to have an opportunity that Unreal Engine 3 can support development of this ambitious title, in which meets of rhythm action, attractive characters and intrigue story bring amazing chemistry.

Equipped with awesome music and cool gameplay, and console-level graphic powered by Unreal Engine, DEMONS’ SCORE has reached the another highest point for mobile gaming. I am pretty certain that DEMONS’ SCORE will expand borders of rich content business for mobile gaming.
Exclusive Tegra enhancements including:
Advanced bloom effects
Bloom is a graphics technique where bright places in the scene bleeds onto its surroundings. It makes the scene more photo realistic and give the characters more depth.
Advanced rim lighting
Rim lighting is the effect where of a character is lit from behind, the light leaks around him like a halo. It enhances how we can dramatically show the character.
Dynamic shadows
Dynamic Shadow, where the shadow moves as the character does, creating a more life-like effect.
Depth of field effects
Depth of field, a technique where we focus our camera on the character and blur the object that’s in front and behind him. It makes the game more realistic and immersive.
Higher resolution textures
High resolution, using twice higher render target resolution than other versions, the overall image will be sharper and higher quality.[/spoiler]